Opiskelijat

Alueellamme on kaksi ammattikorkeakoulua, jotka kouluttavat kätilöiksi:

Metropolia

Arcada (ruotsinkielinen)

Alueellamme on kätilöopiskelijoita noin 500.

Yhdistyksemme on panostanut opiskelijoihin vuodesta 1999. Opiskelujen alussa ja lopussa pidämme info- ja keskustelutilaisuuden sekä pidämme valmistuville kätilöhenkiset valmistujaiskemut. Olemme perustaneet stipendirahaston, josta jaamme valmistuville kätilöille vuosittain stipendejä.

Yhdistyksessämme toimii kolme opiskelijavastaavaa, jotka mielellään tekevät yhteistyötä kätilöopiskelijoiden kanssa.

Kaikkiin yhdistyksen tilaisuuksiin ovat kätilöopiskelijat sydämellisesti tervetulleita!

Uudenmaan Kätilöopiskelijat on Uudemaan Kätilöiden alla toimiva opiskelijajaosto, joka järjestää kätilöopiskelijoille toimintaa kätilökahvien muodossa.

Kätilökahvit on opiskelijoiden kuukausittainen tapahtuma. Kahveilla on usein ajankohtainen vieras ja lämminhenkinen tunnelma oppia uutta sekä kehittää ammatillista osaamista tutkinnon opintokokonaisuuksien ohella. Kätilökahveilla on ollut aiheina esimerkiksi sijaissynnyttäminen Suomessa, kohtukuolemat sekä kätilötyön muuttuminen ja yhteiskunnallinen vaikuttaminen Matkasynnytyspäivän yhteydessä.

Kätilöopiskelijastaabi kehittää kätilöopiskelijatoimintaa ja vastaa kätilökahvien järjestämisestä.

Uudenmaan Kätilöopiskelijat myyvät omia haalarimerkkejä toiminnan tukemiseksi. Tällä hetkellä myynnissä on Minulle saa avautua -merkkejä (3e). Keväällä 2016 tulee myyntiin kaksi uutta merkkiä, Pidän huolta piparistasi ja Midwives can do it in any position -merkit.

Yhteyden kätilöopikelijastaabiin saa esimerkiksi Facebookin Uudenmaan Kätilöopiskelijat -sivun kautta.